全社員が営業マン

 野球は9名で試合をします。そして、その9名が試合で勝利する為に、監督やコーチがいたり、スコアラーやドクター、家族、応援してくれるファンがいます。周りで選手を支えている人たちが沢山います。皆、重要で、どの人も欠けてはならないのですが、試合の勝敗は投手で決まってしまうというほど、投手は最重要です。会社の中では、その投手に当たるのが「営業部」です。ジットは全員が「営業マン」です。しかし、通常は各々の業務をしていますが、営業が物を売らなければ、それ以外の部署は必要ありません。ですから、まずは全社員が営業マンとして、しっかり「人間性・自分自身」を売り、「物」を売ることが重要です。一人ひとりがチームジットの投手である意識を持ち、営業活動に取り組んで下さい。

 先日、弊社に企業診断士の先生が来社されました。5Sの徹底が出来ていなかったり、商品の受注と出荷のシステムに無駄があったり、問題はたくさんありました。すぐに診断結果を幹部社員に落し込み改善します。そして、きっと次の診断の際には、また新たな問題が出てくるでしょう。それが「成長」です。いつも社員に伝えていますが、「問題がなくなったら、そこで成長は終わり」です。日々、起きる問題と全員が正面から向き合い、こつこつと努力し、勉強し成長していきましょう。

 変わらないのは創業の精神・経営理念だけです。他のことは全て変化が必要です。どんなに澄んだ水でも、流れが止まれば必ず汚れてしまいます。人間も同じです。日々変化することを当たり前に行動する習慣をつけて下さい。

 
 1週間、出張に出掛けます。私も営業をしてきます。商品1個の大切さ、1円の重み、1秒の尊さを忘れず、全員笑顔で頑張りましょう。宜しくお願いします。

All Employees are Salesmen

In a baseball game, there are nine people per team on the field. In order for a team to win, there is a manager, a coach, a scorer, a doctor, family members, and cheering fans. There are many supporters surrounding these nine players. Yet although all players are important and necessary, in the end the pitcher decides the outcome of a game. He is the most important. Within a company, the sales department is the pitcher. At JIT, although all of our employees are “salesmen,” if the actual sales department does not sell our products, there is no need for any other department. For this reason, it is important for all employees to go out as salesmen and sell first “humanity and oneself” and then the products. Please, everyone, realize your role as the pitcher for Team JIT and strive forward in our sales campaign.

The other day, a business diagnostics professor paid a visit to our offices and pointed out many areas in which we were lacking: failure to properly adhere to the 5S system, a poor system for receiving and shipping orders, etc. The results of the professor’s investigation will be given to the managers immediately so that we can make reforms. And while problems will certainly arise again next time, that is fine. Through them we will grow. I am constantly telling my employees that “when problems cease, so, too, will growth.” Let us daily face our problems and work diligently, continuing to study and grow.

The only thing that will not change is the spirit and ideas under which JIT was founded. All other things need change. No matter how clear the water is, when its current stops, it will, without fail, become dirty. The same is true for humans. Please make it a habit to change something every day.

I am leaving soon on a weeklong business trip. I, also, will do my part in our current sales campaign. Let’s all remember the value of one cartridge, the importance of one cent, and the preciousness of one second and, with a smile on our faces, work hard. Thank you.

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