感謝

 先週末の第3回の会社説明会の際、社員にも私の話を聞いてもらいました。話す内容はいつもほとんど変わりません。でも、感じることはその日、その日で違うと思います。ただ出席するだけではしない方がましです。みなさんはまだまだ若い。経験も少ないだから多くの先輩、周りの方の話しを聞いて勉強することで大きく成長をします。3カ月前、4ヵ月前と今日この日では感じ方も、考え方も違うのです。同じ話しだと思って集中していない人は普段から、何も考えずにただその時を過ごしているだけです。偶然はありません。24時間はみな一緒です。このチャンスを自分のものにできるか、できないかは自分次第です。様々な人の話を聞くこと、本を読むことなど、自分のまわりにはたくさん気づく機会があります。それにどれだけ気づき行動できるかです。しっかり行動してください。 人は鏡です。毎日成長しているのだから同じ話を聴いても『心』感じ方は毎回ちがいます。

 先日、ある方からお手紙を頂きました。ヴァンフォーレ甲府の試合の際に、何回もブースへ足をお運び頂いたお客様からでした。弊社の不手際から何回も足をお運び頂いたにも関わらず商品をお渡しをできませんでした。本当に申し訳ございません。
 またジットグループの人が運転中にマナー違反をしていたとも指摘いただきました。日本に居る以上必ず日本国憲法を守り、ジットに勤務している以上ジットグループの一員は必ずジットの理念に反しない行動することはあたり前のことです。まずは自分の行動を見直し『ライバルは自分自身』を心にチームジット全員が実行していきます。本当に有難うございます。                       
 報告、連絡の不徹底、なによりも「人は心」の精神の欠如が原因です。私もこのブログでも「人は心」と言っています。弊社のロゴにも「人は心」と入れています。それにも関わらずこのようなことでは本当に恥ずかしい。このお客様より最後に、「私はジットグループが好きだから、あえてこのような言いにくいことを報告をしました。絶対に山梨1、日本1の企業になって山梨を元気にする夢をかなえてください。私たちも応援しています。」とお書きく頂きました。このようなことが起きたのに、あえてご指摘いただき、このようなお言葉を頂戴し、本当に頭が下がります。感謝の一言です。私たちには商品を買ってくださる、ジットのファンと言ってくださるお客様がいます。そのことを忘れないでください。感謝の気持ちがあればこのようなことは起きるはずがありません。もう一度、しっかり胸に刻んでください。「人は心」その言葉に恥じない行動をいたします。全ての問題は自分自身です。私自身が 『謙虚な気持ちで自分自身を見直し行動していきます』有難うございました。

セレモニーバス 

Gratefulness

Last week we held our 3rd company information session [of the year], at which JIT employees were also present. The structure and contents of my talks rarely change; however, the feelings [both those behind and those engendered by my words] are dependent on the day I speak. I hope people do more than simply sit there during my talks. Everyone is still very young and has little experience; therefore, they mature a lot by watching and listening to those around them. Your way of thinking and feeling is different today that it was three or four months ago. Most people when they here a story they have heard before will zone out, mindlessly passing the time without concentrating on what is being said. There are no coincidences in life. Everyone [is limited] to 24 hours in a day. When an opportunity presents itself, it is your choice whether or not you will be successful at it. All around you – whether in the stories you hear, the books you read, or the people you meet – are opportunites to realize something [new]. How much will you notice and be able to act? Please be firm in your actions. People are mirrors. Because you are constantly growing and maturing, your reactions to the same story will be different every time you hear it.

Letter from a Customer
The other day, we received a letter from a customer who had come countless times to our booth at the Ventforet soccer games. Due to our own ineptitude, we were unable to give this customer the products he wanted, despite the fact that he came to see us so many times. We are so very, very sorry.

This same customer also alerted me to the breech of manners he witnessed in one of our employees while the latter was driving. It is natural [to expect] JIT employees to follow and protect not only our company creeds but the Japanese constitution as well. Team JIT will take a good look at ourselves and go forward with the understanding that our [strongest] rival is ourselves.

The origin of the [recent] lack in a “people first” mindset is in incomplete reports and messages. Not only is it our logo but I frequently say this phrase – “people are everything” – in this blog. Despite this [overwhelming prevalence of the phrase],such problems [as the above] still occur. This is embarrassing. The aforementioned customer wrote at the end of his letter, “It is because I like JIT that I said these difficult things. Please [do everything you can to] realize your dream of energizing Yamanashi and all of Japan, of making them number one [in the world]. I will be cheering for you.” I bow my head [in tremendous gratitude] to this customer who, despite enduring the problems he did, nevertheless sent us such a letter. Thank you. Please do not forget these customers who buy our products and declare themselves our fans. If you are thankful, such problems should not occur. Please carve this in your heart. Act boldly with the belief that people are the heart of things. All situations are what you make of them. I will humbly look at myself and correct my own actions. Thank you.

2 Responses to “感謝”

  1. 石原政人 Says:

    おはようございます。
    内容のシッカリしたブログですね。
    誠実さと【人は心】が本当に伝わってきます。
    ある意味飛ばし過ぎの社長にリズムには私さえ付いていけない。
    社員はもっと・・・・・・
    石坂社長が遠い存在に成った気がした今日でした。

    では~、お体に充分注意して使命を果たしてください。

  2. ishizaka Says:

     ありがとうございます。
    何事も一生懸命に実行しているだけですが、自分中心に行動していますね。 
    私は何も変わっていませんが 今回のピンチをチャンスに変えるため必死すぎるのかも知れません。
     数年前に スピードは大事ですが新幹線の中で走っても意味はない。
    常に『亀』のように 確実に一歩一歩前進しなさい。
    また 急な上りは急な下りが待っているし 急成長は急退化 自然の法則です。
    と教えていただいてから置物の『亀』を集め自分自身に『あせらず、あきらめず』と言い聞かせて行動しています。 ご心配有難うございました。嬉しいです。感謝です。
     

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