顧客第一
ある研修に参加し、営業について勉強をしました。そこで改めて沢山のことを勉強させていただきました。
今1番大切なのは、今現在ジットをご利用頂いているお客様ということです。新規のお客様を獲得することももちろん大事です。しかし今目の前にいるお客様を、どれだけ満足させれれるか、感動させられるか、どれだけ熱く接することができるかが1番大切だと、改めて気付きました。現在、ジットをご利用頂いているお客様に満足や、感動をご提供できれば、そこから必ず新規のお客様は増えていきます。お客様にどれだけ、安心して、満足いくサービスや商品をお届けできるか。そこです。どれだけリピートしてお使え頂けるかです。『相手の立場にたつこと、相手が喜んでくれる事を、今、直ぐ行動すること』です。
お客様最優先。いつも感謝の気持ちを忘れず、どうすればもっともっとお客様に満足して頂けるのか、リピートして頂けるのかを考え、行動をお願いします。
Putting Customers First
I recently participated in a study course where I once again learned many things about sales. One of the most important things I studied this time was about the customers who are using JIT products at this very moment. Of course it is important to attract new customers; however, the most important thing is to ensure that our current customers are happy with and devoted to JIT products. If we can do this, then it is from there that we will attract new customers. How well are we contributing to customers’ peace of mind? to their satisfaction? How often do we get repeat customers? We must put ourselves in the customers’ shoes and act in a way that will bring them happiness.
Customers are our number one priority. Never forget to be grateful to the customer and always be thinking and acting in ways that will bring even greater contentment to the customer.